donderdag 18 oktober 2007

Tips for London?

Terwijl mensen die kiezen voor een pseudoniem als Slenterende Buffel bijna op ontwaken liggen in het verre Chengku, verliezen andere mensen, bijvoorbeeld mensen die als fictief adres een duister en miezerig steegje in Ukulore Valley verkiezen, een half uur van hun leven dankzij crawlsgewijs de schaamte voorbij zwemmende kijkbuisprogramma's die luisteren naar de naam Beauty and the Nerd.

Als een gelukje dat me overkomt tijdens dit ongelukje blijkt het hoofdthema vandaag wiskunde te zijn... hogere wiskunde!
Talloos zijn trouwens de blauwe maandagen waarop ik tijdens mijn wonderjaren bijles gaf in datzelfde onderwerp, en ik me blauw smurfde aan voor de meesten onder u schijnbaar onbenullige dingen als limieten, integralen, tellers die noemers worden aan de andere kant van het "is gelijk aan"-teken, en de onmogelijkheid van delen door nul.

Maar ik kan me niet herinneren dat ik toen ooit een wiskundige redenering heb gehoord waarbij de vraag "Wat is de som van -4 en 5" op zenuwachtige wijze ongeveer als volgt wordt beantwoordt:
- Euh, hoe bedoelt u? Wat -4? Of wacht, 5-4=1, en dan doe ik plus 5, dat is 6!
- Bent u daar zeker van?
- Nog niet, als ik dan 6-2 doe heb ik nog 4, en als we daar dan +5 bijtellen hebben we 7 !
- Dat is jammer genoeg een fout antwoord...

En dan stellen we nu de echte, en eveneens volledig verloren gelopen, vraag: iemand die niet te missen tips heeft voor een citytrip Londen?

Sorry, ik krijg er geen genoeg van:
- Hoeveel is 60% van 100?
- Euhm, als er in de winkel 60% korting is moet je de helft nemen, en daar nog ongeveer 10% vanaf doen.
...waarna ze lang na lang twijfelen haar eerste antwoord (40) toch nog in 60 veranderd, God bestaat toch, en hij kijkt naar VTM op donderdagavond.

1 opmerking:

Anoniem zei

Jaja, Beauty en de Nerd...
...schitterend, hé ;-)
Sinds ik mijn brilletje op heb voel ik me nogal betrokken met de Nerds, terwijl ik een maand geleden eerder nog een "beauty" was, héhé :-)
Die eliminatieronde is gewoon subliem. Zo leer je dat er mensen zijn die fout kunnen antwoorden op de meerkeuzevraag: "Eindigt een rivier bij de monding of de bron?"
Antwoord: "Euh... 'k dacht dat dat in de zee was... Gok... bij de bron...??" ;-))

btw,
geen tips voor Londen, sorry.