donderdag 9 oktober 2008

Intermezzo: Drinking in Cairo

Op een avond slenterde ik door een terrasbuurt als er weer een ober langs me komt wandelen en vraagt of ik geen thee of cola wil... als ik vriendelijk afwimpel fluistert hij op een samenzwwerderig toontje dat hij ook "Beera" heeft, zo een samenzweerderig toontje dat me dadelijk deed denken aan mijn eerste Werchter, waar me toen op dezelfde manier "hasjiesj" werd toegesist.

Om maar te zeggen dat een pint drinken hier geen evidentie is.

Gelukkig heb ik op de tweede dag, op een paar straten van mijn hostel, een klein winkeltje gevonden waar ze Stella verkopen (niet de onze, wel een autentiek best lekker egyptisch bier)!
Mijn bestelling krijg ik mee in een ondoorzichtige zwarte plastic zak, en drink ik daarna stiekem leeg op mijn kamer.
Vreemd genoeg smaakt het daardoor blijkbaar nog beter :-)!

1 opmerking:

Anoniem zei

Valk maakte zich al zorgen om u en het Egyptische bieraanbod. In sommige kleine zijsteegjes van Talaat Harb vind ge trouwens groezelige en deprimerende biertentjes vol al even groezelige geverfde vrouwen.