dinsdag 29 mei 2007

Ljubljana - Bled - Dag 3

Uitchecken uit mijn eerste Hostel-ervaring, en wat heb ik geleerd?
1) Vanaf nu heet ik Derrick, welke ook het land van oorsprong van mijn gesprekspartner is, Dirk kan niemand verstaan, laat staan uitspreken.
2) Mijn oorspronkelijke vrees (dat ik leeftijdsgewijs een vreemde eend zou zijn) blijkt in deze hostel ongegrond: toch vrij veel kinderen en grijze haren.
3) Het feit dat ik toch naar Bled trek, ondanks het relatief slechte weer, met als eerste excuus dat ik "toch al gereserveerd heb" wordt wenkbrauwfronsend onthaald door de Noorse Helena, die sinds gisterenochtend al drie keer van gedacht veranderd is omtrent haar volgende bestemming.
4) Internetten op een computer die gratis internet aanbiedt, maw: internetten op een computer met drie in uw nek ademende mensen in de wachtrij, doet me dingen vergeten en vreemde dingen opschrijven (zie lichte update vorige berichten)

Maar nu: verder met de reis!! En dat doen we met de bus naar Bled, waar er naar het schijnt een pracht van een meer licht, temidden van enkele welgevormde (Baywatch is still on my mind) Juliaanse Alpen. Onderweg naar Bled, druilerige regen, en dus tijd voor een eerste Playlist-Moment!!! En die paar gouwe ouwe Nick Caves zijn bijna nefast... ik had gezien noch gehoord dat er moest overgestapt worden, net voor we opnieuw vertrekken ziet de chauffeur me gelukkig nog zitten, en dus ik met mijn handen vol boek, reisgids, jas, tas, vermaledijde mp3-speler en backpack tot voorin de bus strompelend, halverwege allerhande marchandise verliezend en weer oppikkend, de straat overstekend, en de meewarige blik van nieuwe chauffeur ontwijkend, en toch nog op weg naar Bled!!

En ach ja: Bled blijkt inderdaad zeer de moeite waard, heb tijdens mijn wandelingen vandaag toch drie keer een half uurtje stilgezeten op plaatsen waar (behalve een paar vermaledijde vogeltjes) niets te horen viel!!

P.S. van de dag: kan iemand eens op seniorennet een berichtje zetten dat duidelijk maakt dat die "Nordic Walking Stokken" niet dienen om a) bij het wandelen als weerstand te gebruiken door ze achter uzelve na te slepen en b) om uzelve ermee staande te houden tijdens het wandelen, daarvoor heeft de mensheid het looprek immers uitgevonden!
Dank U!

Geen opmerkingen: