zondag 10 juni 2007

Split - Dubrovnik - Dag 13, 14 en 15


Het regent in Sarajevo, tijd voor een update!

Nadat de studentes en Estelle vertrokken zijn naar de eilanden voor de kust, maak ik er nog een paar rustige dagen van in deze twee museumachtige steden.
Je verdenkt het gemeentebestuur er hier van dat ze de mensen betalen om nog authentiek ouderwets te leven, terwijl de toeristen (vooral in Dubrovnik) met lange rijen bussen en indrukwekkende cruiseschepen busladingen toeristen hangen stokoude mensjes hun was op aan draden die worden opgespannen tussen de gevels van de kleine steegjes en doen de iets verdokener buurtwinkeltjes gouden zaken terwijl ze blijkbaar geen woord engels verstaan...

In Dubrovnik beleef ik de andere zijde van het hostelgebeuren: ik slaap er twee nachten samen zonder dat ik ook maar een van mijn kamergenoten wakker gezien heb :-)...

Verder valt hier niet veel te beleven, het was zalig vertoeven en niksdoen in de zon van de Coratische kust, maar morgen trek ik weer het binnenland in, en daarvoor moet ik om 6:15 opstaan op een zondagochtend... vakantie ;-)!!

Geen opmerkingen: