zaterdag 2 juni 2007

Zagreb Dagen 5-6-7

Vijdagavond... 1 juni... 22.00... zaal Tvornika in Zagreb...
Op het prodium 10 mannen met een Elvis-kuif op meer steroiden dan het voltallige belgische wielerpeleton, en 2/3 van K3 in een strak leren pakje...

In de lucht anderhalf uur a lotta lotta Yi-Haa's en even more Rock 'n' Roll...
Leningrad Cowboys zien temidden een stel uitgelaten Croaten... Ambiance :-)

Trouwens, het enige dat hier bruisloos wordt verkocht in plastieke bekers zijn de cola en de wodka, alle bier wordt verkocht in frisse, op't einde van't optreden de vloer bedekkende, 33cl flessen!!!

Maar daar ging deze blog dus eigenlijk niet over :-)

Wanneer waren we geleven... 31 mei!
Waar waren we gebleven... in Bled, in Villa Gorenka, waar mijn matras de ambitie had om Stephen Hawkings zwarte-gaten theorie op losse schroeven te zetten: ik zakte er zo diep in weg dat ik 's morgen gemiddeld een kwartier nodig had om alleen al de uitgang te vinden...

En vandaar ging het met de bus terug naar Ljubljana, van waar ik de trein naam richting Zagreb, een coupe delend met een Australier wiens paspoort vol stempels stond - ik kreeg op deze trein mijn eerste :-) - en vier blauwe gekapte nonnen, mogen dergelijke nonnen trouwens van Janssens aan't loket van 't stadhuis werken... ??

Zagreb dus!

Prachtstad, veel leven, veel terrasjes, veel zorgvuldig bebankte parken, bakkers blijven open tot middernacht, een wreed gezellige markt over drie verdiepingen en nog meer zalen... en in elke zaal word je overvallen door de geur van de markt in kwestie... bloemen, vers gevangen vis, pas geslacht vlees (best eerst iets eten!).

Ondertussen weer volop zon na een regenachtige ochtend!
Tot een volgende dus voor meer nieuws!

P.S. foto's volgen nog eens ooit wel :-)

Geen opmerkingen: